söndag 11 maj 2014

Rätt låt vann!

Det är lika bra att erkänna det direkt. Jag brukar inte titta på schlagerfestivalen. Hade väl inte tänkt att titta igår kväll heller. Men nu vart det så och jag måste säga att jag är glad att det blev så. För jag fick vara med om nåt stort.
Det var helt underbart att se den ena tolvan efter den andra tilldelas Conchita Wurst. Och när man nu vet att det faktiskt fanns dom som ville stoppa hennes deltagande i schlagerfestivalen, så kan jag bara säga - pilutta dom!
Det spelar faktiskt ingen roll om du är man eller kvinna, eller vilket kön du identifierar dig med. Det allra viktigaste här i världen är vilka vi är - innerst inne.
Det som hände igår visar att mod, kärlek och tolerans finns i världen. Och det går inte att stoppa.

Rätt låt vann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar